Rugby Club Waterland kan terugkijken op een uitstekend eerste speelweekend van 2015, alle competitiewedstrijden die op het programma stonden werden gewonnen. Het eerste team van Waterland had het zaterdag in de Ereklasse wel enorm lastig met ASRV Ascrum. Het team van trainer Ronald Berrevoets moest in de twee helft alles op alles zetten om de voorsprong (via Sander de Miranda en Jesse Talman), dat het halverwege de eerste helft nam, vast te houden. Dat lukte gelukkig, de Waterlanders hielden stand maar kwamen ook zelf niet meer tot scoren. En zo was de 10-7 ruststand ook de einduitslag.

Eerder op zaterdag was er ook winst voor de Cubs en de Junioren. De Cubs boekte de eerste overwinning in de Cubs Bowl Midden, thuis werd Combinatie NoordWest met 17-10 verslagen. De Junioren maakte de lange reis naar Nijmegen zeker niet voor niets. Gelre Junioren werd eenvoudig met 0-60 opzij gezet.

Ook zondag was het ‘drie uit drie’, de Colts bereikte de tweede plaats in de Colts Cuppoule door concurrent Rotterdamse RC/Sparta met 22-33 te verslaan. In Purmerend bleef het damesteam ongeslagen in de 1e Klasse Degradatiepoule. Tegen WAD 2.0 werd een relatief makkelijke overwinning geboekt, 42-5. De heren van RC Waterland 3 hadden het vervolgens een stuk lastiger met RC The Smugglers 1. Het spel tussen de Waterlanders en de nummer drie uit de 4e Klasse Noordwest ging op en neer maar werd uiteindelijk in voordeel van de thuisclub beslist, 46-22. De wedstrijd was extra bijzonder omdat in te tweede helft 4 combinatie’s van vaders en zonen in het veld stonden. Uniek voor RC Waterland, maar wellicht ook wel voor het gehele rugby in Nederland!

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – ASRV Ascrum 1

Wedstrijdfoto’s RC Waterland Dames – WAD 2.0