RC Waterland heeft ook de tweede competitiewedstrijd van 2015 gewonnen en dat maakte de 225 kilometer die moest worden afgelegd om bij het sportcomplex van tegenstander EZRC Oemoemenoe te komen helemaal goed. De Purmerenders hadden iets meer dan een half uur nodig om in Zeeland op een 0-10 voorsprong te komen. Net voor rust kwam ook de thuisclub tot scoren, via een penalty kwam het terug tot 3-10. Maar dichterbij dan die 7 punten verschil zou Oemoemenoe niet meer komen. Waterland liep, conditioneel en fysiek sterker, uiteindelijk uit tot 3-43 en pakte zo 5 dikverdiende wedstrijdpunten. Het verstevigd daarmee de tweede plaats in De Lotto Nationale Plate, met 2 punten achter LRC DIOK. De koploper komt volgende week zaterdag op bezoek in Purmerend.

De jeugdploegen van Rugby Club Waterland waren dit weekend ook weer succesvol. De Cubs versloegen zaterdag thuis Utrechtse RC met 51–5 en daarna wisten de Junioren op het zelfde veld Noord Combinatie met 51–0 opzij te zetten. Het Coltscluster met Castricum had het tegen RC Hilversum bepaald niet eenvoudig. In een spannende wedstrijd maakte 1 try uiteindelijk het verschil, gelukkig in het voordeel van Waterland: 43-38.

Voor de wedstrijd van de Colts wonnen ook de Dames van RC Waterland, RUS Utrecht 2 werd met 39-0 verslagen. Met 15 punten uit drie wedstrijden staan de Dames aan kop in de 1e Klasse Degradatiepoule. RC Waterland 3 wist dit weekend niet te winnen, in de Noordhollandse hoofdstad was RFC Haarlem een maat te groot, 74–12. De wedstrijd van RC Waterland 2 tegen RC West-Friesland werd vanwege het slechte veld in Hoorn afgelast.