Voor RC Waterland 3 begon het nieuwe jaar weer officieel met de competitiewedstrijd tegen RCHM The Hawks 1. De wedstrijd zou eigenlijk al in november gespeeld worden maar moest worden uitgesteld vanwege een te kort aan spelers bij de bezoekers. Nu was de club die in 2012 werd opgericht wel compleet en zo stond het rood/wit/blauw van Waterland voor het eerst in de geschiedenis tegenover het geel/blauw van de Hawks. En voor RC Waterland 3 verliep de eerste ontmoeting prima, na een rommelige start was het team een maat te groot. Uiteindelijk werd er met 64-3 gewonnen. Daarmee klimt RC Waterland 3 in de Vierde Klasse Noordwest op naar een vierde plaats, en houd het uitzicht op een top-3 positie.

Volgende week, als koning winter zich rustig houdt, speelt RC Waterland 3 in Sassenheim tegen RC The Bassets 3.

Foto’s RC Waterland 3 – RCHM The Hawks (foto’s: Roland de Mooij)