Beide Cubs teams van Rugby Club Waterland kwamen vandaag voor het laatst dit seizoen in competitieverband in actie. RC Waterland Cubs 1 speelde in Den Haag tegen HRC Cubs 2. Het team speelde een dijk van een wedstrijd, ondanks dat Waterland met twee man minder speelden waren de teams aan elkaar gewaagd. Sterker nog, het had in de eerste helft zelfs het overwicht en kwam zo op een 0-19 voorsprong. Maar in de tweede helft brak het numeriek ondertal Waterland toch op en werd er met 29-24 verloren. Toch de complimenten voor de strijd dat het team leverde!

RC Waterland Cubs 2 speelde thuis in Purmerend, en ook daar was het heel spannend. Waterland en tegenstander RFC Haarlem Cubs 2 waren zeer aan elkaar gewaagd. Ondanks een koude lente bui werd er knap samengespeeld. Ook bij de eerstejaars Cubs ontbreekt het zeker niet aan rugbytalent. Net als het spel op het veld zelf ging ook de score op en neer. Haarlem opende de score, maar Waterland kwam nog in de eerste helft weer terug in de wedstrijd. Door een betere score uit de conversies leek Waterland vlak voor tijd naar een overwinning en de eerste plaats in de Shield Poule B af te stevenen. Maar een late try van Haarlem zorgde toch nog voor een nederlaag. Het team had zeker meer verdiend mag ook trots terugkijken op deze wedstrijd en dit seizoen.

Foto’s RC Waterland Cubs 2 – RFC Haarlem Cubs 2