Na zo’n zes jaar voorzitter te zijn geweest van RC Waterland, is José van der Linden afgelopen woensdag tijdens de Algemene Ledenvergadering afgetreden. Robert Jonk is verkozen tot nieuwe voorzitter van de rugbyclub. Van der Linden deed dit jarenlang met veel plezier, maar ziet Robert Jonk als een zeer goede vervanger.

Jose van der Linden heeft zich afgelopen jaren vooral bezig gehouden met het creëren van een nieuwe locatie voor de club nadat bekend werd dat op de plek van het clubhuis een grote sporthal moest komen. Ook promoveerden zowel het heren- als damesteam naar het hoogste niveau in Nederland onder haar bewind. De nieuwe voorzitter krijgt de taak om de bouw van het nieuwe clubhuis en de verhuizing in goede banen te leiden. Jonk is geen onbekende bij de vereniging, want hij was namelijk voor José ook al voorzitter van Waterland.

Historie bezetting bestuur Rugby Club Waterland