RC Waterland speler Jannes Pijnenburg (op de foto tussen zijn Waterlandse teamgenoten Jesse Jacobs en Roberto Warmerdam) heeft afgelopen zaterdag zijn debuut gemaakt in Nederland Heren XV. In Amsterdam kwam hij in de interland tegen Polen in de tweede helft op het veld. Met Jannes op de wing won Nederland uiteindelijk knap met 40-16. Met zijn invalbeurt bij Oranje is Jannes de eerste Waterlander die een A-interland bij de Nederland Heren XV. Rugby Club Waterland is daar natuurlijk enorm trots op en feliciteert Jannes met het voor hem en de club historische debuut. Hopelijk zullen nog vele Waterlanders naast het Rood-Wit-Blauw ook met trots het Oranje tricot dragen.

Op onze website kan je een lijst vinden met spelers/speelsters die voor de Nationale teams in verschillende leeftijdsklassen uitkwamen.