Beste Waterlanders, zoals iedereen weet heeft de club een hoop geld moeten betalen aan de bond om van faillissement te doen ontkomen. Dit is gebeurd met het spaargeld wat wij ‘als club’ opzij hadden gezet voor het nieuwe clubhuis.

Nu om de spaarpot binnen een korte periode te vullen is er een commissie opgericht die een dag georganiseerd heeft om dit bedrag op een leuke en sportieve manier te verzamelen. De dag was een groot succes! Met een opbrengst van meer dan 11.000 Euro en een hele boel enthousiaste gezichten was het een gedenkwaardige dag. Het was voor vele Waterlanders een groot plezier om het met een familie team bestaande uit turven, benjamins, mini's, cubs, junioren, colts en senioren het op te nemen tegen andere gemixte teams. En doordat de trys werden gesponsord door opa's, oma's, buren, vrienden en collega's leverde dit een aardig bedrag op voor de club kas.

Daarna was het de beurt aan Ginger, een bruin-witte milka koe, om het veld onder te schijten en iemand blij te maken bij schijt-je-rijk. Echter, Ginger was een beetje verlegen en nervous en het duurde lang voordat we een winnaar bekend konden maken. Vandaar dat iedereen zich weer naar de kantine begaf waar op dat moment net de veiling begon. Veilingmeester Remco nam het publiek mee in een wervelende veiling waarin de meest uiteenlopende items geveild werden zoals omstreden tour items, twee kuub haardhout en de mogelijkheid om een tafel te adopteren.

Dan vergeet ik bijna de carwash te noemen die de cubs bij de ingang hadden neergezet en waar menig auto tegen een kleine vergoeding gewassen is en natuurlijk Femke die de stramme spieren los masseerde en Krista en Inger die ijsjes verkochten en de 22 leden die een bar kruk gaan sponsoren.

Voor degenen die er donderdag niet bij waren en hun sportieve plicht nog niet hebben gedaan: Er is een speciaal rekeningnummer voor geopend, namelijk NL70 RABO 0142737399 tnv Rugby Club Waterland. We roepen diegenen op alsnog hun bijdrage te leveren aan de rekening die wij als club samen moeten betalen voor het redden van de bond.