RC Waterland 1 heeft zaterdag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen relatief makkelijk gewonnen. De Purmerenders lieten met een 41-8 overwinning op Amstelveense RC 1 zien dat ze klaar zijn voor de Plate Finale tegen LRC DIOK 1.

In een heerlijk lente zonnetje start Waterland zaterdag erg sterk. Door een penalty van Aydan Verdonk en een try van de vliegensvlugge Shevaughn Flanders stond Waterland na tien minuten op een 8-0 voorsprong. Via een penalty kwam Amstelveen nog terug op 8-3 maar daarna sloeg Waterland een paar keer genadeloos toe. Opnieuw Flanders en vervolgens Dylan Shepard en Jannes Pijnenburg scoorden een try. Verdonk schoot de drie conversies ook nog eens met scherp zodat Waterland de rust in ging met een mooie 29-3 voorsprong.

Waterland begon de tweede helft iets minder fel, mede door wat wisselingen door blessures. Maar de ruime voorsprong kwam daarbij niet echt in gevaar. Nadat Amstelveense RC de stand naar 29-8 had gebracht begon ook Waterland weer te scoren. Via try’s van Jesse Jacobs (conversie Andrej Aleksandrovs) en Shepherd werd de 41-8 eindstand op het scorebord gezet.

Komende weekend komt de competitiewedstrijd van RC Waterland 1 tegen LRC DIOK 1 te vervallen. De twee clubs spelen ‘het toetje’ van het seizoen namelijk op 2 mei op het Nationaal Rugby Centrum in Amsterdam. De winnaar van het duel wint de Nationale Plate. En wat de uitslag mag worden, Waterland heeft in ieder geval al de hoogste positie ooit behaald in het bijna 32-jarig bestaan. Dat is alvast een felicitatie waard aan de mannen van trainer/coach Ronald Berrevoets!

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – Amstelveense RC 1 (Foto’s: Maarten Rabelink)