Rugby Club Waterland beleefde weer een uitstekend weekend. Zowel het eerste heren- als het eerste damesteam kwamen dit weekend thuis in actie en beide wedstrijden werden gewonnen. Zaterdag moesten de heren het opnemen tegen RC The Bassets uit Sassenheim. Ondanks een lastig begin waarin het tegen een 0-7 achterstand aanliep, wisten de Purmerenders nog voor rust orde op zaken te stellen. Via een penalty van Willem Buren en een try van Andrejs Aleksandrovs ging Waterland met een 10-7 voorsprong de rust in. In de tweede helft werd het goede spel voortgezet. De Waterlanders liepen door try’s van Erik Veltman, Jannes Pijnenburg en Ryan Berrevoets uit naar 27-7. Pas vlak voor tijd kon tegenstanders nog wat terug doen, daarmee eindigde de wedstrijd in 27-14.

Wedstrijdfoto’s: Maarten Rabelink