Wat doe je als 15-jarige als je graag wil rugbyen maar de club heeft geen jeugdafdeling? Je traint en speelt dan maar met de volwassenen mee. Het overkwam RC Waterland speler Dennis de groot zo’n 30 jaar geleden. Het rugbyen tussen de grote kerels leverde hem geen windeieren op want hij schopte het in 1990 als eerste Waterlander tot Nederland U21.

Rugby blijft zijn grote passie, maar na 30 jaar vond Dennis het als speler genoeg geweest. Nog één keer bond hij afgelopen zondag voor een competitiewedstrijd zijn kicksen onder. Nog één keer trok hij het shirt van RC Waterland 3 aan. Mede dankzij zijn inzet won het derde knap met 44-15 van Amstelveense RC 3. Een paar minuten voor tijd zat de rugbycarrière van Dennis er definitief op nadat hij voor een publiekswissel naar de kant werd gehaald. Tot zijn grote verbazing zag hij in de erehaag die werd gevormd wie zijn vervanger was. Zoon Milan maakte als 14-jarige zijn symbolische debuut bij de Senioren. Net als zijn vader 30 jaar geleden tussen de grote mannen. Daarmee is de cirkel voor Dennis definitief ovaal!

Dennis bedankt voor je jarenlange inzet op het veld! Gelukkig blijf je als trainer/coach nog van waarde bij de jeugd en RC Waterland 3!

Foto’s RC Waterland 3 – Amstelveense RC 1 (foto’s: Roland de Mooij)