Na drie weken rust te hebben gehad mochten de dames vandaag weer het veld op voor een wedstrijd tegen Utrechtse RC. In de mooie nieuwe kit begonnen de dames gefocust aan de wedstrijd. Deze wedstrijd beloofde een spannende pot te worden, waarbij voor beide teams veel te halen viel voor de rest van de competitie.

Waterland startte zeer sterk en opende snel met de eerste try en de conversie, stand 7-0. De tweede try volgde snel door een mooie offload van Inger op Leah. De stand werd 12-0. Daarna verslapte waterland. Door slechte tackles brak URC recht door de lijn heen en scoorde een try onder de palen, de conversie was mis. Waterland moest hard blijven verdedigen in hun eigen 22. Door een slordige kick vanuit waterland kreeg URC de bal en scoorde vanuit daar de gelijkmaker plus conversie. De dames gingen de rust in met 12-12. Na een aantal duidelijke woorden van de trainer opende waterland de tweede helft snel met een try, 17-12. URC volgde hierop snel met een tegen try. Ook daarna wist URC nog een aantal keer te scoren en slaagde de dames van Waterland er niet in om de verdediging dicht te houden.

URC scoorde nog enkele keren wat de eindstand bracht op 17-36. Volgende week moeten de dames uit tegen RC The Bassets.

Foto’s RC Waterland – Utrechtse RC (Foto’s: Maarten Rabelink)