Zondag werd door de dames van Waterland de tweede wedstrijd in de Ereklasse gespeeld. Het beloofde vooraf al een spannende pot te worden tegen RC Bassets.

De wedstrijd startte met een mooie try van Waterland via de buitenkant van het veld. Helaas de conversie niet geraakt, stand 5-0. De Bassets lieten dit echter niet zomaar gebeuren en kwamen snel terug met een try door een snelle loper. Dit bracht de stand op 5-5. Waterland maakte in de aanval enkele foutjes wat leidde tot balverlies. De Bassets maakte hier goed gebruik van en wist nog twee keer te scoren, stand 5-17. De dames van Waterland herpakte zich goed en scoorden nog 2 try’s voor de rust! Dit bracht de ruststand op 15-17. De spanning werd dus mooi in de wedstrijd gehouden door beide teams!

rcwdames

De tweede helft werd snel gestart met een try van de Bassets en ze liepen zo verder uit op Waterland, 15-24. Gelukkig waren de dames van Waterland goed gefocust en werkte ze keihard voor elke bal. En ook verdedigend werd elke tackel met elkaar en voor elkaar gemaakt. Waterland wist nogmaals door te breken wat de stand tot 22-24 maakte. Ook de Bassets waren vastbesloten om de winst mee te nemen en scoorde nog een keer, 22-31.

De laatste vijf minuten waren zenuwslopend. Waterland was niet van plan om te verliezen en bleven keihard werken. Ze kregen een penalty mee en deze werd mooi benut door Patty, 25-31. Met nog een paar minuten te spelen wist Waterland wat haar taak was: scoren en de conversie raken. De laatste minuten werd hier keihard als één team voor gewerkt! Op de valreep wist Leah de try te scoren! En met een prachtige kick van Patty klonk het eindsignaal! 32-31 voor de dames van Waterland!

Een historisch moment waarbij de eerste gewonnen wedstrijd in de Ereklasse een feit is! Wat een prachtig moment voor dit fantastische team!!

Foto’s RC Waterland 1 – RC The Bassets 1 (Foto’s: Maarten Rabelink)