Rugby Club Waterland heeft zaterdag de competitiewedstrijd tegen Castricumse RC met 33-5 verloren. Daarmee deed de ploeg van Ronald Berrevoets zich in echt te kort tegen de 8-voudig landskampioen. Het duurde een kwartier voor de eerste punten in de wedstrijden gescoord werden, de thuisclub kwam via een try op een 5-0 voorsprong. Waterland kreeg diverse kansen om weer op gelijke hoogte te komen, of zelfs weer op voorsprong. Maar het leek op één of andere manier maar niet te mogen, zo kickte Sander de Miranda tot twee maal toe de bal tegen de paal. De ruststand van 5-0 was dus zeker geen juiste afspiegeling van de wedstrijd.

Direct na rust kwam een nieuwe try van de thuisclub dan ook hard aan bij de Waterlanders. Na de 12-0 zette Waterland nog wel alles op alles, maar echt in de buurt van en try kwam het niet meer. Cas RC wist zich wel raad met de foutjes bij Waterland en liep uit tot 33-0. Pas in de slotminuten beloonde Waterland het harde werk met punten. Via een korte bal in de line-out wist Roberto Warmerdam de stand naar een iets dragelijkere 33-5 te brengen, dat was ook de eindstand.

Na acht wedstrijden staat RC Waterland 1 op een achtste plaats. Volgend weekend komt de ploeg niet in actie. De eerste komende competitiewedstrijd wordt gespeeld op 25 oktober, dan komt koploper RC The Dukes 1 naar Purmerend.

Zondag was er wel winst voor de dames van Rugby Club Waterland, in Nijmegen werd NSRV Obelix, koploper in de Eerste Klasse poule A, knap met 19-24 verslagen.

Wedstrijdfoto’s Castricumse RC 1 – RC Waterland 1